CASTELLANO:
El pasado domingo 22 de septiembre, la Federación ALCER Galicia ha celebrado las III Jornadas personas con enfermedad renal  crónica (ERC) de Galicia. En las distintas mesas se han abordado temas como un Camino de Santiago para personas en hemodiálisis o la enfermedad renal en los más pequeños; mesa en la que se ha hablado del programa MEDRO CON ALCER, un programa pionero en España creado por la Federación ALCER Galicia para menores con ER y subvencionado por la Consellería de Política Social.
Con respecto a la atención a menores con ERC, María Sinda Blanco Lobeiras, subdirectora de planificación y programación asistencial, ha adelantado que se está trabajando desde la Consellería en la creación de una unidad asistencial en Galicia, inexistente hasta la actualidad.
En la siguiente de las mesas se han tratado patologías asociadas a la ERC como pueden ser la diabetes, la hipertensión o la anemia. Se ha hablado sobre la importancia de la adherencia a la medicación en este tipo de pacientes, así como del cáncer renal.
Ya por la tarde las ponencias se han centrado en el asesoramiento en las diferentes etapas de la ERC, presentando el Programa Paciente Competente del CHUS y la Escola Galega de Saúde para Cidadáns, la terapia ocupacional en la ERC, de mano de la terapeuta ocupacional de ALCER Coruña que desarrolla un programa en una Clínica Diaverum, o el tratamiento conservador paliativo presentado por el Dr. Alfonso Otero, Jefe do Servicio de Nefrología del CHUO.
Por otra parte, se ha planteado la importancia de abordar las áreas pendientes en la intervención social con personas con ERC, como pueden ser el reconocimiento de la discapacidad orgánica, el empleo como factor de inclusión social o el impacto psicológico de la ERC, ponencias que ha estado a cargo de representantes de COGAMI, Fundación Renal Íñigo Álvarez de Toledo (FRIAT) y de la Universidad de Santiago de Compostela.
Las Jornadas, que han tenido una gran acogida de público, aproximadamente 150 personas, han contado en su apertura con Ildefonso De la Campa Montenegro, Director Xeral de Maiores e persoas con discapacidade, Pablo Bouza Piñeiro, Presidente de la Sociedade Galega de Nefroloxía, Isaías Calvo de la Uz, Director de administración e relación coas asociación de Amigos de Camiño de Santiago, Sinda Blanco Lobeiras, ya mencionada, Daniel Gallego Zurro, Presidente de la Federación Nacional ALCER y con la Concelleira responsable de políticas sociais, saúde, medio ambiente e parques e xardíns del Concello de Santiago, María Milagros Castro Sánchez, y Ramón Sestayo Lestón, Vicepresidente de COGAMI, para su clausura.
Estas Jornadas han contado, además, para su realización con la financiación por parte de Bristol Myers, Pfizer, de la Consellería de Sanidade y de Otsuka.

GALEGO:
O pasado domingo 22 de setembro, a Federación ALCER Galicia celebrou as III Xornadas de enfermidade renal (ERC) de Galicia. Nas distintas mesas abordáronse temas como un Camiño de Santiago para persoas en hemodiálise ou a enfermidade renal nos máis pequenos; mesa na que se falou do programa MEDRO CON ALCER, un programa pioneiro en España creado pola Federación ALCER Galicia para menores con ER e subvencionado pola Consellería de Política Social.
Con respecto á atención a menores con ERC, María Sinda Blanco Lobeiras, subdirectora de planificación e programación asistencial, adiantou que se está a traballar dende a Consellería na creación dunha unidade asistencial en Galicia, inexistente ata a actualidade.
Na seguinte das mesas tratáronse patoloxías asociadas á ERC como poden ser a diabetes, a hipertensión ou a anemia. Falouse sobre a importancia da adherencia á medicación neste tipo de pacientes, así como do cancro renal.
Xa pola tarde as ponencias centráronse no asesoramento nas diferentes etapas da ERC, presentando o Programa Paciente Competente do CHUS e a Escola Galega de Saúde para Cidadáns, a terapia ocupacional na ERC, de man da terapeuta ocupacional de ALCER Coruña que desenvolve un programa nunha Clínica Diaverum, ou o tratamento conservador paliativo presentado polo Dr. Alfonso Otero, Xefe do Servizo de Nefroloxía do CHUO.
Por outra banda, plantexouse a importancia de abordar as áreas pendentes na intervención social con persoas con ERC, como poden ser o recoñecemento da discapacidade orgánica, o emprego como factor de inclusión social ou o impacto psicolóxico da ERC, ponencias que estiveron a cargo de representantes de COGAMI, Fundación Renal Íñigo Álvarez de Toledo (FRIAT) e da Universidade de Santiago de Compostela.
As xornadas, que tiveron unha gran acollida de público, aproximadamente 150 persoas, contaron na súa apertura con Ildefonso De la Campa Montenegro, Director Xeral de Maiores e persoas con discapacidade, Pablo Bouza Piñeiro, Presidente da Sociedade Galega de Nefroloxía, Isaías Calvo de la Uz, Director de administración e relación coas asociación de Amigos de Camiño de Santiago, Sinda Blanco Lobeiras, xa mencionada, Daniel Gallego Zurro, Presidente da Federación Nacional ALCER e coa Concellereira responsable de políticas sociais, saúde, medio ambiente e parques e xardíns do Concello de Santiago, María Milagros Castro Sánchez, e Ramón Sestayo Lestón, Vicepresidente de COGAMI, para a súa clausura.
Estas Xornadas contaron, ademáis, para a súa realización coa financiación por parte de Bristol Myers, Pfizer, da Consellería de Sanidade e de Otsuka.